Blog o naší úžasné rozrůstající rodině, našich zážitcích, pokrocích a názorech

středa 9. dubna 2014

Látkové pleny

Jelikož jsem, jak jsem psala v minulém článku, nejdřív neměla tolik času na věci, které jsem chtěla vyzkoušet..až v Norinky 10měsících jsem se rozhodla, že začnu s látkovými plínkami. Kamarádka mě hned odrazovala, že to vzdaly i její kamarádky "eko-bio" matky :-D ale já se jen tak nevzdávám.

Jednoho dne mi Barča řekla, že jestli chci začít s látkovkama, dá mi nějaké na vyzkoušení a ukázala mi základní skládání plínek, které používaly naše babičky. Látkové pleny jsou ekonomické, ekologické a zdravé. To byl i důvod, proč jsem je chtěla používat.

Přihlásila jsem se na "kurz zdravého přebalování" do Brány k dětem (úžasný obchod nejen pro alternativní maminky). Paní nám ukázala všechny druhy plenek, co se teď vyrábí a já z toho měla pěkný guláš. Od Barči jsem dostala 3svrchní plínky, 10x vícevrstvých látkových plen a 2x klasické pleny. V Bráně jsem si koupila i tuhle plenku na vyzkoušení, protože Norinka je už pěkný dráček a suchý zip uměla rozepnout.
Popolini plena                                    
                                                                                  P. svrchní kalhoty


Stejně jsem zjistila, že mi nejvíc praktické přijdou vícevrstvé plenky, viz foto. Jsou navíc i nejlevnější. Pozor na velikost, Norinka má už skoro 9 kg, tak mám pro ni tu největší velikost -L, možná jsou jí zatím spíš větší. Teď jsem se je snažila sehnat a zjistila jsem, že se dost špatně hledají. Nakonec jsem je objednala na www.baby-eshop.cz  a teď s nimi vyřizuju reklamaci, kterou mi nechtějí uznat- poslali mi jen 9místo 10ks plen :-( Takže nedoporučuji
K nim stačí svrchní plena a "vkládačka"(na to nejhorší :-))  Ostatní plínky mi přijdou, že mají okolo zbytečně moc látky, díky níž pomaleji schnou. Na noc a na cestování používám stále jednorázové, protože nechci, aby byla mokrá celou noc. Ta jednorázová tu vlhkost přece jen odvede..a při cestování nejsem blázen, abych s sebou vozila počůrané plínky :-) 
Ještě jsem vlastně koupila i jedny konopné, které si troufnu jí nechat i déle. Prý jsou nejlepší poměr absorbování vlhka a schnutí.

Nori nechávám látkové plínky 2-3hod. Na praní hovínek jsem už otrkaná :-) Jak jsem naspala mám přes 10ks plen a postupně je stíhám prát a střídat. Peru ob den, na 60 a přidávám místo aviváže ocet jako desinfekci.

Chci si ještě koupit další svrchní kalhoty. Náhodou jsem narazila na plenu Kikko, která mi vyhovuje nejvíc a kupodivu je jedna z nejlevnějších. Nori umí rozepnout suchý zip poměrně rychle, takže by mi vyhovovaly ty svrchňáky na cvočky..jelikož je ale v tomhle jejím období docela výzva ji přebalit, protože utíká a nechce se ani převlékat, suchý zip je mnohem rychlejší varianta.

Tedy pro maminky, které nikam nechvátají, příliš necestují (třeba na celý den) a nejsou háklivé vřele doporučuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat