Blog o naší úžasné rozrůstající rodině, našich zážitcích, pokrocích a názorech

úterý 22. dubna 2014

Jídelníček

Za chvilku bude Norince rok a už jí roste 7. zoubek. První půlrok dostávala jen mlíčko. Pak jsme začali s příkrmy.. Jelikož vstávala v noci průměrně každé 2 hodiny, začali jsme jak se zeleninou k obědu, tak s kaší na večer, abychom zkusili, zda se budí hladem..tím to tedy nebylo, v noci se budí se doteď. Už jsme to vzdali a Nori spí s námi v posteli :-)

Jako první ochutnala klasicky mrkvičku, pak brokolici, celer, červenou řepu.. Jídlo jsem jí chtěla převážně připravovat sama, s tím že na výlety jsem občas koupila i přesnídávku. Musím přiznat, že jsem sama zmatená z toho, co je dobré jíst. Někdo je vegetarián, někdo nejí ani mléčné výrobky, někdo jí jen syrové jídlo, někdo jen ovoce... Já jsem každopádně pro názor, že se mají jíst potraviny, které vyrostly v místě, kde žijeme. Podporuji tedy české farmáře a kupuji to, co je české.

Kamarádka mi poradila, ať jídlo nejdřív mixuju, pak zkusím pasírovač a pak velké kousky. Přesně tak jsem to i udělala. Teď už požaduje, aby bylo v jídle i něco, co se dá kousat. Nedávno jsem jí chtěla dát rozmixovanou polévku od Barči a nechtěla ji. Pak jsem do ní zkusila dát těstoviny a až tehdy ji snědla:-)

Když něco kupuji, vždy si čtu složení. Snažím se kupovat jídla bez cukrů a soli. Když vařím, vím, co Nori jí, ačkoli nemohu vědět, zda není nějak vadná zelenina, kterou kupuji (z trhů a ve farmářských obchodech jako Dobrá farma). Maso vařím také bio a velmi zřídka. Vajíčka jíme pouze od farmářů, od slepiček ve volném výběhu. Do jídla přidávám vždy kapku olivového oleje nebo pokud nemám, tak některý z Bohemia oil. Většinou vařím v páře nebo jako "vývary"( zeleninový vývar je údajně to nej :-)).

Příklady toho, co pro ni teď vařím:
mrkev+celer+brambor/rýže+olej
brokolice+brambor/rýže+olej
květák+mrkev+brambor/rýže+olej
špenát+pohanka(+žloutek)+olej
ryba(filé)+mrkev+brambor/rýže+olej
batáta+brokolice+olej
červená řepa+brambor+olej
dýně+brambor/rýže
sem tam s celozrnými těstovinami, kuskusem..čočku zatím moc nechce

Stejně většinu jídla zase vyloučí téměř ve stejném stavu:-) Někde jsem teď četla, že chuť mají děti vybíravější až po roce.

Na svačinu jí:
- celé jablko z ČR
- banán (snažím se v bio kvalitě)
- 100% přesnídávky od Hami
- hroznové víno
- avokádo
- křupky (rýžové, jáhlové, pohankové)
K večeři jí teď dělám vločky zalité vroucí vodou. Dříve hlavně instantní kaše z bio-obchodů (žádné Hami nebo Sunary s různými přídavky)

Nejdůležitější je, že stále kojím. V mléce má všechny potřebné vitamíny a minerály.

Žádné komentáře:

Okomentovat