Blog o naší úžasné rozrůstající rodině, našich zážitcích, pokrocích a názorech

pátek 23. ledna 2015

Nori a pokroky

Mrzí mě, že nemám čas zapsat si každou hlášku, co Nori řekne, ale před několika týdny se v mluvení děsně rozjela. Ráno mě vždy dostane tím, že zašeptá: "Pst, táto, jdeme piškoty s joogutem? Jdeme krtečku? Hopi dolů, táto. Jdeme za mámou." A mně pak řekne: " Mámo, já jsem tady! Tady dolů, pojď" a ukazuje mi, kde mám slézt z postele (samozřejmě většinou už před šestou ráno, kdy se jí marně snažíme vysvětlit, že budeme ještě spát).
Ráno nedá ani ránu bez několika dávek krtečka. (Slepička, Vrtulník a Lalala) Zatímco nedávno byla jejím favoritem víla Amálka, kterou má na prostírání. Jenže těch je na youtube jen asi 6 dílů, takže už je zná nazpaměť, ale stále jimi nepohrdne. Občas jí pustím i Mášu a medvěda nebo klasické večerníčky (které jí zatím moc neba, protože jí ba jen to, co zná)

Nejvíc roztomilý je asi tón, jakým vše říká. Fakt si to musím víc psát. Zaručeně po vás ale vše opakuje.. Takže se rozjelo i "ježiš maijá"(ode mě to teda nemá). Její oblíbené zkomolené slovo je : kakáček (kočárek nebo kartáček na zuby) říká: "Hačí do kakáču." (čili do kočárku) Když něco chce, říká: "Chceš? Chceš krtečku. Chceš vidět kačenky? Chceš šůšu?"..

Nori stále miluje knížky, dokáže jimi listovat dlouho. "Čte" si sama před spaním. Zatím si nenechá něco "přečíst", chce si jen prohlížet a popisovat obrázky. Oblíbené knížky jsou se zvířátky a teď jsme v knihovně objevili "Ilustrovanou přírodu", kde jsou kytičky, stromy, ptáčci.. (pozná spoustu ptáků: datla, sojku, labuť, káně, .. a samozřejmě spoustu zvířat, i když některé dost dlouho ignorovala a nechtěla "o nich mluvit" :-)) Taky miluje básničky, nejen ty lidové (Šel Janeček na kopeček, Žába skáče po blátě, Kolo kolo mlýnský, ale i od Hrubína a Trnky "Říkej si se mnou" , které jí čtu (: Máma pere drum drum drum, Zdálo se mi zdálo, mám kuliček málo, Kominíku, proč jsou bos?)..ty a další umí už částečně z paměti.

Máme taky knížku s mini piánkem s lidovými písničkami. Dokáže podle obrázku nebo i melodie uhodnout písničku, která tam je a kus i zazpívat. Nejradši má: Ovčáci čtveráci a Prší, prší. Jednou ráno zazpívala z fleku: Halí belí, koně v zelí nebo Skákal pes..koukala jsem, jako blázen :-D

Objevily jsme modelínu z Tchiba. Ne že by něco tvořila, spíš ráda ničí, ale moc jí baví. Pořád si ráda maluje, je schopná se celá počmárat (nechtěně) a nejraději má fixy (dávám jí jen zvýrazňovače, protože nejsou tak výrazné :-D a jsou tlusté.)

Obecně má spíš odmítavé období, kdy nechce moc poslouchat, vše háže na zem. Tu a tam dostane záchvat, že něco nechce dělat. Nejradši by se pořád koukala na videa (Krtka) :-)

Už se těším, až bude lepší počasí a budeme si zase víc hrát venku..

Zaznamenali jsme další pokroky s nočníkem. Několikrát si sama řekla, že chce "lulu" nebo "kaku". Obecně ji na nočníku spíš baví sedět, což je pozitivní. Hodně se jí ptám, jestli nechce na nočník nebo jestli zrovna nekoná něco do plínky.. Když to jde a nečekám nějaký masakr, dávám jí pořád látkové plínky.

Nové hlášky: "Tytyty mámo, zlobíš." (míněno, že se zlobím na ni a zvedá u toho ukazováček :-) "Sundáme bundu, sundáme boty, sundáme: čepici, nákrčník, šálu, svetr.." (chce všechny navigovat, ať už přijdeme někam nebo někdo přijde k nám) "Zapneme šlofíček" (knoflíček) "Napálíme fíčku" (zapálíme svíčku)

Žádné komentáře:

Okomentovat