Blog o naší úžasné rozrůstající rodině, našich zážitcích, pokrocích a názorech

úterý 20. ledna 2015

Cvičení PILATES- nejen pro těhotné

Cvičit se má samozřejmě kdykoli- v jakémkoli věku a stavu. Každé cvičení prodlužuje život, vypouští endorfiny a pročistí hlavu, protože na nic jiného nemyslíte a cítíte se po něm lépe.
Od 10let jsem tancovala a musím říct, že tento druh pohybu budu vždy preferovat. Vlastně jsem si ani sama neuvědomovala, jakou mám kondici a rozsahy, i když posilování, které bylo součástí tréninku mi dávalo zabrat :-) Ale když tancujete, vlastně ani nevíte, že posilujete a protahujete si celé tělo.. Ani mé rozsahy nebyly vždy ideální, ale byly doby kdy jsem udělala "provaz" i "rozštěp" (nevím, jak to napsat :-D ), vykopla nohu k hlavě,.. Měla jsem i baletní průpravu, učili nás členové baletního souboru jihočeského divadla. Ale tyhle časy jsou teď tytam. Nemám ani fyzičku, ani se nedotknu rukama země při natažených nohách. (a to ne proto, že mám bříško)

Když jsem čekala Norinku a přestala tancovat, zkusila jsem cvičební metodu PILATES. Když jsem byla ještě v kondici, říkala jsem si: " Co to je? Vždyť je to jednoduché, to zvládám levou zadní" Jenže s omezeným pohybem a přibývající váhou se zdála být zdánlivě jednoduchá cvičení čím dál těžší. Kamarádka fyzioterapeutka mi řekla, že je pilates jednou z nejlepších cvičebních metod pro lidi, které bolí záda, ale i pro nastávající maminky, protože se zaměřuje na posílení pánevního dna, které dostane u porodu zabrat.

Mám i tu výhodu, že Ondrovo maminka je cvičitelkou pilates a žákyní zakladatelky pilates v Čechách Renaty Sabongui (která cvičí především na pražské taneční konzervatoři).

Teď, když čekám druhé miminko, mám na cvičení vlastně zase o něco méně času a je pro mne ještě náročnější, ale po každém cvičení se cítím výborně. Díky zkušenostem vím, co si můžu dovolit a když se cvičí něco, co nezvládnu, dělám si svoje cviky.

Vyzkoušela jsem teď i cvičení na míči v A-centru, které se zaměřuje na cvičení pro těhotné a maminky S DĚTMI, tzn., že si můžete přijít zacvičit i když máte miminko a nikoho to neruší, protože je to základní myšlenka tohoto centra- dítě jako součást vašeho života. Navíc nabízí A-centrum různé specializované přednášky pro těhotné i zodpovědné rodiče. Cvičení na míči trvalo celkem 2 hodiny, ale v první polovině lekce byl prostor na otázky ohledně porodu, dětí, výchovy..čehokoli. Nakonec jsme si zacvičily a zazpívaly i s dětmi.  Velmi doporučuji.

Navíc doporučuji nejen pro těhotné video-cvičení na www.fithall.cz.  Registrace je zdarma. Cvičení pro těhotné je roztříděno podle trimestru.




Žádné komentáře:

Okomentovat