Blog o naší úžasné rozrůstající rodině, našich zážitcích, pokrocích a názorech

pondělí 14. listopadu 2016

Zoe má novou postýlku



Zoe má novou postýlku už vlastně skoro dva měsíce. Od té doby jsme si prošli fáze od pohody přes pláč zase do pohody.. Zoe je očividně víc samostatná než Norinka v jejím věku a měli jsme pocit, že už si o tu novou postýlku, do které by mohla sama vlézt a vylézt, říkala. Moc mi nevadilo, že chtěla Norinka spát s námi v posteli (i když nás neustále budila nejen kopáním do hlavy..) názor, že dítě se u rodiče cítí bezpečněji rozhodně podporuji, ale Zoe chtěla od narození spát spíš sama. Když jsem ji v noci kojila nebo byla s námi chvíli v posteli, nemohla spát.



Nová postýlka kupodivu změnila nejen denní spaní, ale i to že nechtěla usínat ani večer. Zatímco si dřív v klidu hrála a pak usnula, v nové posteli se jí moc spát nechtělo,..tak jsem jí řekla "Hají" a odešla jsem. Chvíli plakala a pak si do ní vlezla a usnula. Teď už je to ok, občas si do ní vleze už sama a čeká, že ji přikryju..Vždy je to o tom překonat první fázi změny, kterou doprovází pláč. Když dítě zjistí, že maminka nepoleví, smíří se s tím a vše je jak má být..
Norinku přes den spát už nedávám. Zoe spí okolo oběda, většinou tak 2 hodiny, takže mám chvíli čas být bez ní..i když kolikrát můžu dělat co chci a ona je schopná si hrát sama. (stejně mám pocit, že nic nestíhám..)

Ještě nedávno vypadalo vstávání holek tak, že k nám Norinka přišla k ránu a Zoe spala ještě o 1-2hod déle. Pak začala Norinka Zoe budit, aby přišly obě. Slyšela jsem hlasité volání: Zoe! Zoe! Následoval pláč a pak byly holky u nás. Norinku jsme za to opakovaně kárali.. Teď už asi dvě noci po sobě se holky vzbudí a samy si hrají.. Mě vzbudí až když je plný nočník a je třeba utřít.. :-D

(Jinak Zoe ještě žádné pokroky s nočníkem. Látkové plíny už jsou jí malé a jsem líná jí koupit větší velikost, takže používám jednorázovky z Alberta..jsou super.)

Žádné komentáře:

Okomentovat